Virtual Buss Compressors, ses endüstrisindeki en klasik mix buss kompresörlerinden bazılarından modellenen üç benzersiz sondaj dinamik işlemciden oluşan bir pakettir. Transformatörleri, tüpleri, VCA'LARI, amplifikatörleri, faz bozulmaları, harmonik bozulmaları ve zamanlamaları dahil olmak üzere her kompresöre kendi farklı tonunu veren devre yollarının benzersiz doğrusal olmayanlıklarını yeniden yaratmaya dikkat edildi. VBC, karışımlarınıza profesyonel bir son dokunuş eklemek için mükemmeldir.
TEMEL ÖZELLİKLER:
FG-KIRMIZI
Bu kompresör, yıllar önce stüdyosunu ziyaret ettiğimde bana ilk kez gösteren mix efsanesi Chris Lord Alge'nin favorisi olan klasik kırmızı yüzlü kompresöre dayanıyor. Aslında garip olduğunu düşündüm:burada kimsenin gerçekten kullanmadığı bu kompresör vardı ve 1.5: 1'de bir ayardaydı ve saldırı bir Mix-Buss kompresörü için çok hızlı görünüyordu. Bu şaşırtıcıydı çünkü genellikle daha hızlı bir saldırıyı geçici bir yumruk kaybıyla ilişkilendirdim, ancak Chris'in karışımlarını duyduysanız, bunun tam tersi olduğunu biliyorsunuz! Bu yüzden klasik bir gearslut olarak bir tane aldım (hem giriş hem de çıkış transformatörlerine sahip bir ünite aldım). Yaptığım ilk şey, Chris'in bana gösterdiği ayarlarda karışımıma koymaktı... 1.5:1, saat 10/11 civarında saldırı, otomatik serbest bırakma, sadece 2-3db üstleri sıkıştırmak. Ve…. VAY CANINA! Şimdiye kadar duyduğum en net, en keskin sondaj Kaya karışımlarından biri kendi hoparlörlerimden çıktı. Bu birim harikaydı!!!
Fabrice ve ben kırmızıyı analiz ettiğimizde, bunun gerçekten çok eşsiz bir canavar olduğunu öğrendik. Saldırı ve otomatik serbest bırakma ilginç bir şekilde çalışır ve çok müzikaldir, ancak bulduğumuz gerçek sihir çıktı bölümündeydi! Sadece makyajı birkaç db'ye itmenin bu sese çılgınca şeyler yaptığını gördük! Küçük bir itme ve işler bir ton daha yumruklu, şişman ve agresif oldu. Daha fazla incelemeden sonra, bunun çıkış transformatörünün neden olduğu bir dizi doğrusal olmayan reaksiyondan kaynaklandığını fark ettik. Kampüsümüzde bir stüdyosu olan ünlü mastering Mühendisi Howie Weinberg, bize küçük bir sır verdi: kırmızısını sıkıştırma için değil, sadece bu şaşırtıcı etkiyi elde etmek için çıktı kazancını kullanmak için kullanıyor! Bu yüzden orijinal ünitenin yapamayacağı bir şey yapmaya karar verdim ... bu çıkış transformatörü etkisini sürücü adı verilen bir düğmeye koydum. Tahrik düğmesine bastığınızda, geçişlerin güzel bir yumruğunu ve eklemini elde edersiniz ve makyaj kazancını kullanıp kullanmadığınıza bakılmaksızın ne kadar istediğinizi kontrol edebilirsiniz! Ünlü rock mikseri Justin Netbank beta, FG-RED'İ test etti ve sihirli sayı olarak ‘6.6’ önererek sürücüyü seviyor. Ama ilginç bir etki için tüm yol krank deneyebilirsiniz!
FG-GRİ
FG-GREY, klasik İngiliz “4000 serisi konsol kompresörü”nin çok hassas bir modeliyle başlıyor. Donanım modelini yıllardır kullandım, ancak modelleme sürecinde çalışana kadar parçanın ne kadar muhteşem olduğunu asla tam olarak takdir etmedim. Karışımın bileşenlerini, otomatik serbest bırakma modunda oldukça şeffaftan manuel modda çok agresif hale getirebilecek şekilde sıkılaştırmanın ve "jelleştirmenin" bir yolu vardır.
Sanal modelimizde devre için küçük bir mod yaptık, ki bu gerçekten keyif alacağınızı düşünüyorum. Klasik İngiliz ayrık transformatörünü aldık ve bazı özelliklerini sinyal yoluna ekledik. Bu, donanım ünitesinin daha fazla sıkıştırmaya başladığınızda çok fazla alt emmeye başlama eğiliminde olduğu orta kademe ve alt ucun netliğine şaşırtıcı bir şey yapar. Donanım birimi de mids'de hafifçe 'boğulabilir', ancak sanal transformatör aşamamız, orijinal ünitenin klasik sesini korurken, alt kısmı büyük ve yuvarlak ve orta kademe daha açık tutar. Altta biraz daha az düşüş olduğunu fark edeceksiniz ve FG-GREY ile yoğun bir şekilde sıkıştırdığınızda zengin mids hala güzel ve mevcut olacak-hem manuel hem de otomatik modda seviyorum ve davul ve gitarlarda da harika!
FG-MU
Gezegendeki en klasik ve bulunması zor tüp buss kompresörlerinden bazılarını (Fairchild 670 ve Manley Vari Mu gibi) duymak ve kullanmak için yeterince şanslıydım ve size söyleyeyim, karışımınız zekice tasarlanmış bir tüp dişli parçasından geçtiğinde gerçekleşen gerçek bir sihir var. Orta kademe kalınlaşır, alçaklar daha sıkı ve yuvarlaklaşır ve üst uç güzel bir ışıltı ile açılır... daha da iyisi, bu sert üst orta tonlar da evcilleştirilir gibi görünüyor. FG-MU için, tüm bu harika nitelikleri algoritmaya koyduk. FG-MU'YU ilk kez deneyimlemek için herhangi bir sıkıştırma yapmanız bile gerekmez, çünkü herhangi bir kazanç azaltma olmadan işlemciden geçmek, tüp devre yolunun modellenmesi nedeniyle güzel bir açık ses ortaya çıkaracaktır. FG-GREY veya FG-RED kullanırken bile, vbc Rafını kullanmayı seviyorum, böylece sesin FG-MU'DAN geçmesini sağlayabilirim!
Ancak FG-MU, kendi başına inanılmaz bir sondaj kompresörüdür. Ön ayarları tararsanız, neler yapabileceğine dair harika bir fikir edineceksiniz. Pürüzsüz zengin sıkıştırma, yağ sıcak sıkıştırma ve hatta biraz agresif sıkıştırma. Genel olarak, bu gün için analog Mojo ve vibe ton olan bir işlemcidir. ITB karışımlarınızda kesin bir hit!
DOĞRUSAL OLMAYAN FARK
VBC gelişimi sırasında, mix buss eklenti kompresörleri hakkında ses endüstrisindeki birçok üst düzey profesyonelle konuştum. Birçoğunun ‘analog modellenmiş’ olarak ilan edilmesine rağmen, hala analog kompresörlerin klasik sesine sahip olmadıkları konusunda ezici bir fikir birliği var gibi görünüyordu. Bu yüzden Fabrice ve ben işe koyulduk-ve ilk görev, neler olduğunu görmek için donanım kompresörlerini ve analog modellenmiş eklenti öykünmelerinin mevcut mahsulünü inceliyordu! Ve bulduğumuz şey şaşırtıcıydı: incelediğimiz klasik analog kompresörler, sinyal yollarına çok karmaşık doğrusal olmayan eserler ekledi. Sesleri sadece zamanlama ve sıkıştırma eğrileri gibi özel sıkıştırma topolojilerine dayanmıyordu, bazıları da modülasyonlar, dinamik harmonik bozulmalar, dinamik faz bozulması, doygunluk, karışma ve daha fazlasına sahipti.
Ve tıpkı sanal Konsol Koleksiyonu eklentimizde olduğu gibi, bu eserler sıkıştırmaya sonik bir baskı ekledi. Plug-in kompresörlerini analog kompresörlerden farklı kılan sihirli ses miydi? Öğrenmenin tek bir yolu vardı. Tam olarak modellemek zorunda kaldık. Hepsini!
Birkaç ay sonra, tam kompresör topolojilerini, eğrileri, zamanlamaları ve devrenin doğrusal olmayan dinamik eserlerini birleştiren algoritmalarımız vardı. Sadece eserleri atlayabildik ve cevap çok açıktı: birçok plug-in kompresörde eksik olan sihirli tonun çoğu bu doğrusal olmayan katkı maddelerinde yatıyor. Üç vbc kompresörünü duyduğunuzda, bir eklenti kompresöründe daha önce duymadığınız bir derinlik, ömür ve analog ‘vibe’ fark edeceksiniz. Umarım karışımlarınızda beğenirsiniz!
TEMEL ÖZELLİKLER:
FG-KIRMIZI
Bu kompresör, yıllar önce stüdyosunu ziyaret ettiğimde bana ilk kez gösteren mix efsanesi Chris Lord Alge'nin favorisi olan klasik kırmızı yüzlü kompresöre dayanıyor. Aslında garip olduğunu düşündüm:burada kimsenin gerçekten kullanmadığı bu kompresör vardı ve 1.5: 1'de bir ayardaydı ve saldırı bir Mix-Buss kompresörü için çok hızlı görünüyordu. Bu şaşırtıcıydı çünkü genellikle daha hızlı bir saldırıyı geçici bir yumruk kaybıyla ilişkilendirdim, ancak Chris'in karışımlarını duyduysanız, bunun tam tersi olduğunu biliyorsunuz! Bu yüzden klasik bir gearslut olarak bir tane aldım (hem giriş hem de çıkış transformatörlerine sahip bir ünite aldım). Yaptığım ilk şey, Chris'in bana gösterdiği ayarlarda karışımıma koymaktı... 1.5:1, saat 10/11 civarında saldırı, otomatik serbest bırakma, sadece 2-3db üstleri sıkıştırmak. Ve…. VAY CANINA! Şimdiye kadar duyduğum en net, en keskin sondaj Kaya karışımlarından biri kendi hoparlörlerimden çıktı. Bu birim harikaydı!!!
Fabrice ve ben kırmızıyı analiz ettiğimizde, bunun gerçekten çok eşsiz bir canavar olduğunu öğrendik. Saldırı ve otomatik serbest bırakma ilginç bir şekilde çalışır ve çok müzikaldir, ancak bulduğumuz gerçek sihir çıktı bölümündeydi! Sadece makyajı birkaç db'ye itmenin bu sese çılgınca şeyler yaptığını gördük! Küçük bir itme ve işler bir ton daha yumruklu, şişman ve agresif oldu. Daha fazla incelemeden sonra, bunun çıkış transformatörünün neden olduğu bir dizi doğrusal olmayan reaksiyondan kaynaklandığını fark ettik. Kampüsümüzde bir stüdyosu olan ünlü mastering Mühendisi Howie Weinberg, bize küçük bir sır verdi: kırmızısını sıkıştırma için değil, sadece bu şaşırtıcı etkiyi elde etmek için çıktı kazancını kullanmak için kullanıyor! Bu yüzden orijinal ünitenin yapamayacağı bir şey yapmaya karar verdim ... bu çıkış transformatörü etkisini sürücü adı verilen bir düğmeye koydum. Tahrik düğmesine bastığınızda, geçişlerin güzel bir yumruğunu ve eklemini elde edersiniz ve makyaj kazancını kullanıp kullanmadığınıza bakılmaksızın ne kadar istediğinizi kontrol edebilirsiniz! Ünlü rock mikseri Justin Netbank beta, FG-RED'İ test etti ve sihirli sayı olarak ‘6.6’ önererek sürücüyü seviyor. Ama ilginç bir etki için tüm yol krank deneyebilirsiniz!
FG-GRİ
FG-GREY, klasik İngiliz “4000 serisi konsol kompresörü”nin çok hassas bir modeliyle başlıyor. Donanım modelini yıllardır kullandım, ancak modelleme sürecinde çalışana kadar parçanın ne kadar muhteşem olduğunu asla tam olarak takdir etmedim. Karışımın bileşenlerini, otomatik serbest bırakma modunda oldukça şeffaftan manuel modda çok agresif hale getirebilecek şekilde sıkılaştırmanın ve "jelleştirmenin" bir yolu vardır.
Sanal modelimizde devre için küçük bir mod yaptık, ki bu gerçekten keyif alacağınızı düşünüyorum. Klasik İngiliz ayrık transformatörünü aldık ve bazı özelliklerini sinyal yoluna ekledik. Bu, donanım ünitesinin daha fazla sıkıştırmaya başladığınızda çok fazla alt emmeye başlama eğiliminde olduğu orta kademe ve alt ucun netliğine şaşırtıcı bir şey yapar. Donanım birimi de mids'de hafifçe 'boğulabilir', ancak sanal transformatör aşamamız, orijinal ünitenin klasik sesini korurken, alt kısmı büyük ve yuvarlak ve orta kademe daha açık tutar. Altta biraz daha az düşüş olduğunu fark edeceksiniz ve FG-GREY ile yoğun bir şekilde sıkıştırdığınızda zengin mids hala güzel ve mevcut olacak-hem manuel hem de otomatik modda seviyorum ve davul ve gitarlarda da harika!
FG-MU
Gezegendeki en klasik ve bulunması zor tüp buss kompresörlerinden bazılarını (Fairchild 670 ve Manley Vari Mu gibi) duymak ve kullanmak için yeterince şanslıydım ve size söyleyeyim, karışımınız zekice tasarlanmış bir tüp dişli parçasından geçtiğinde gerçekleşen gerçek bir sihir var. Orta kademe kalınlaşır, alçaklar daha sıkı ve yuvarlaklaşır ve üst uç güzel bir ışıltı ile açılır... daha da iyisi, bu sert üst orta tonlar da evcilleştirilir gibi görünüyor. FG-MU için, tüm bu harika nitelikleri algoritmaya koyduk. FG-MU'YU ilk kez deneyimlemek için herhangi bir sıkıştırma yapmanız bile gerekmez, çünkü herhangi bir kazanç azaltma olmadan işlemciden geçmek, tüp devre yolunun modellenmesi nedeniyle güzel bir açık ses ortaya çıkaracaktır. FG-GREY veya FG-RED kullanırken bile, vbc Rafını kullanmayı seviyorum, böylece sesin FG-MU'DAN geçmesini sağlayabilirim!
Ancak FG-MU, kendi başına inanılmaz bir sondaj kompresörüdür. Ön ayarları tararsanız, neler yapabileceğine dair harika bir fikir edineceksiniz. Pürüzsüz zengin sıkıştırma, yağ sıcak sıkıştırma ve hatta biraz agresif sıkıştırma. Genel olarak, bu gün için analog Mojo ve vibe ton olan bir işlemcidir. ITB karışımlarınızda kesin bir hit!
DOĞRUSAL OLMAYAN FARK
VBC gelişimi sırasında, mix buss eklenti kompresörleri hakkında ses endüstrisindeki birçok üst düzey profesyonelle konuştum. Birçoğunun ‘analog modellenmiş’ olarak ilan edilmesine rağmen, hala analog kompresörlerin klasik sesine sahip olmadıkları konusunda ezici bir fikir birliği var gibi görünüyordu. Bu yüzden Fabrice ve ben işe koyulduk-ve ilk görev, neler olduğunu görmek için donanım kompresörlerini ve analog modellenmiş eklenti öykünmelerinin mevcut mahsulünü inceliyordu! Ve bulduğumuz şey şaşırtıcıydı: incelediğimiz klasik analog kompresörler, sinyal yollarına çok karmaşık doğrusal olmayan eserler ekledi. Sesleri sadece zamanlama ve sıkıştırma eğrileri gibi özel sıkıştırma topolojilerine dayanmıyordu, bazıları da modülasyonlar, dinamik harmonik bozulmalar, dinamik faz bozulması, doygunluk, karışma ve daha fazlasına sahipti.
Ve tıpkı sanal Konsol Koleksiyonu eklentimizde olduğu gibi, bu eserler sıkıştırmaya sonik bir baskı ekledi. Plug-in kompresörlerini analog kompresörlerden farklı kılan sihirli ses miydi? Öğrenmenin tek bir yolu vardı. Tam olarak modellemek zorunda kaldık. Hepsini!
Birkaç ay sonra, tam kompresör topolojilerini, eğrileri, zamanlamaları ve devrenin doğrusal olmayan dinamik eserlerini birleştiren algoritmalarımız vardı. Sadece eserleri atlayabildik ve cevap çok açıktı: birçok plug-in kompresörde eksik olan sihirli tonun çoğu bu doğrusal olmayan katkı maddelerinde yatıyor. Üç vbc kompresörünü duyduğunuzda, bir eklenti kompresöründe daha önce duymadığınız bir derinlik, ömür ve analog ‘vibe’ fark edeceksiniz. Umarım karışımlarınızda beğenirsiniz!



Yorum Gönder